Doen en niet-doens bij digitaal onderwijs
Tips van een collega
Jesper Verhoef - MCW
Tips o.b.v. werkcolleges Media en Participatie, wekelijks WC van vier uur
DOEN
1.Sub-Teams aanmaken (bijv. 5×5), ze daar veel (en langer dan bij normale WC-opdrachten) laten werken en vervolgens zelf rondjes-langs-de-velden doen en inspringen bij vragen
- Activerend onderwijs (zgezkam)
- Afgeschermde, vertrouwde omgeving (want: aparte code). Studenten dan camera aan: gemeenschapsvorming
2.Wekelijks Google Sheet voor vragen en antwoorden van en door studenten (zeker bij moeilijke stof)
- Handige inventarisatie
- Benadrukt belang van actieve opstelling van studenten: het moet van henzelf komen
3.Opzet per WC door coördinator. Instructies van WC-opdrachten op slides. Slides aan begin college beschikbaar stellen
- Sharing is caring. Is veel werk, dus beter niet iedere WC-docent voor zich
4.(Bij ind. eindopdracht: spreekuurachtige-blokken/WCs inlassen voor één op één contact)
5.Spreekuur na HC door coördinator (zie ook punt 1 hieronder)
NIET-DOEN
1.Lang praten (veel sterker nog dan IRL!)
2.Vaak switchen tussen klassikaal en sub-Teams